Tuesday, July 20, 2021

"Raske vihm" ehk minu kolm Stalkerit






 


Kõigepealt - mis asi on Stalker?

Stalker on Eesti Ulmeühingu poolt välja antav auhind, mida on välja antud 1998 aastast ning mille saajad otsustatakse lugejahääletuse teel.


Teiseks - mis asi on "Raske vihm"?


"Raske vihm" on mu 2020 aastal kirjastuste Fantaasia ja Täheveski poolt välja antud ja "Sündmuste horisondi" nimelises sarjas ilmunud jutukogu.
Kuna mul on tegelikult juba tehtud raamatut ja natuke ka mind ennast tutvustav promopostitus ja see on SIIN, siis mõtlesin algul seda täiendada, aga... Krt, ma blogin ni harva, et võin blogitäitmise üllal eesmärgil ka enesepromo postitusi teha. 

Alustagem siis ja sellest, et veidi vähem kui aasta tagasi ilmus mu esimene jutukogu "Raske vihm" ja nüüd on kõik selles olevad lood Stalkeri hääletuselt läbi käinud.

Tulemus on hea, sest ehkki kategoorias "Parim antoloogia või kogumik" pidi mu "Raske vihm" peale ränkrasket heitlust alla vanduma Raul Sulbi koostatud antoloogiale "Eesti ulme XXI sajandil", on ka teine koht siiski mainimisväärt tulemus.

Selleaastane Stalker aga tuli ja seda täiesti oodatult "Parim Eesti autori lühiromaan või jutustus" kategoorias ning loomulikult loole "Vampiiriprobleem ja selle mõnetine lahendus".
Minu jaoks on see samas natu-natuke kurb kuna pean kogumiku lipulaevaks siiski alternatiiv-ajaloolist fantasy-lugu "Murtud süda", aga see platseerus alles kohale number kolm.

Mitte, et mulle "Vampiiriprobleem..." ei meeldiks. Meeldib, väga. Aga ma n-ö. ei armastanud seda, kui  seda kirjutasin. Kirjutasin lihtsalt valmis ja jäin rahule, aga mingit vähegi erilisemat tundmust või n-n. vau-efekti ei olnud.
"Murtud süda" kirjutades aga tundsin, et loon midagi suuremat. Nagu andsin endast rohkem. 
Võib-olla tuleb see sellest, et "Murtud südames " rebin ma end natuke lahti enda tekstide üldisest kammerlikkusest. Võib-olla, eks ole. Igal juhul on mul kahju, et "Murtud süda" "Vampiiridele" alla jäi, aga see selleks.
Lugejad on rääkinud ja neil on ses osas alati rohkem õigus kui autoril.

Ülejäänud kaks kogumikus peituvat stalkeri võitnud lugu on 2020 aastal "Parima Eesti lühijutu kategoorias" loorbereid lõiganud ning vastuolulisi arvamusi tekitanud "Lumemarjaveri" (a'la - "Kas on ulme või ei ole ulme!?") ja 2018 aastal "Parima Eesti autori lühiromaan või jutustus" kategooria kinni pannud ja ilmselt ka mu tuntuim lugu "Raske vihm".   
Ümberjutustama või lähemalt tutvustama ma neid ei hakka, seda on teinud juba mitmed-mitmed arvustajad ning lingid arvustustele on samuti leitavad eelpool mainitud postitusest, mis on endiselt leitav SIIN

Seega hakkan otsi kokku tõmbama ning mainin veel vaid seda, et mu järgmiseks projektiks on nime "Kaarnalaul" kandev ja kolmest ühes maailmas ja samade tegelastega loost koosnev kogumik, aga sellest pajatan ma rohkem millalgi hiljem...


- Side lõpp



                              

No comments:

Post a Comment