Saturday, May 31, 2014

Avameelselt valmistest, ehk aus ülestunnistus, ehk - mea culpa.




Ja jälle ühed valimised maha magatud.
Ärge nüüd arvake, et mind poliitika ei huvita - huvitab ikka.
Lihtsalt selleks, et huvitamine pihta hakkaks, pean ma ennem kõvasti jooma, aga joomakäivitajana on poliitka ja isegi valimised sutike niru argument.
Seekord oli mul muuseas isegi plaan valima minna.
Otsustasin valida reisi, sest kellele siis reisimene ei meeldiks.
Pealegi, noorusrumalusest saigi juba kord reismise vastu hääletatud, aga kes on öelnud, et vigu ei anna parandada.
Ikka annab ja isegi kui alati ei saa, siis annab ikkagi.
Paraku on valimistest osavõtmine äraütlemata raskeks tehtud, kuna moraalsete kaalutluste tulemusena leian ma, et päris igale poole seda ID-kaarti nüüd ka vast toppima ei peaks ja ma ei usu, et see kedagi üllatab, aga igaks juhuks mainin ära, et teadupärast eelneb pidupintsaku ja vaskmansettidepäevale ju valimispäevaeelne periood.
Just täpselt.
See aeg, ehk ajajärk, mil linnaelanik ei saa majauksest paari sammugi astuda, ilma-et talle mõnda vulgarisme täiskritseldatud vimplit rinda ei üritataks kleepida.
Niisama pasundajatest või kommionudest rääikimata ning polegi siis midagi imestada, kui  mitmevärvilises kadalipus juhmistatud kalevite soo kange esindaja kaubanduskeskusse siseneb, esimest ettejuhtuvat LHV'last  embab ning silmapilgutamata kõigele alla kirjutab, mille too talle enne täielikku kokkuvarisemist ette jõuab lükata.
Muuseas, LHV paberitele allakirjutamist võib vabalt nimetada pikaajaliseks enesetapuks ning enesetapule viimine on minu teada meie riigis kuritegu, aga see selleks nagu 9 või 10 miljonit muud pisasjagi.
Tõlgendamise küsimus, nii öelda.
Kultuurse inimesena mulle lihtsalt ei meeldi paberitele alla kirjutamine ja LHV paberitele alla kirjutamine ei meeldi mulle kohe üldse.
LHV ise ka ei meeldi. 
Nad naeratavad kole palju ja naeratav inimene on teadupärast, kas just alati kõhedustekitav, aga pea alati üsnagi ebameeldiv nähtus.
Igal juhul tuleb tunnistada, et valimiseelset aega saab hingerahu säilitades veeta ainult silmini täis olles või ennast ümbritsevast isoleerides. Kuna aga valmisteeelne joomine võib viia piinlike fotodeni iseendast, kandmas paljastavat oravakostüümi ning rohelist salli, siis säänsete piinlike situatsioonide vältimiseks joon ma enne valimisi vaid oma psühhiaatri ettekirjutusel.
Senini poel säänseid ettekirjutusi aga ette kirjutatud, kahjuks, kuna teda ega tema kaaskondlasi ei paista minu valimisaktiivus väga huvitavat, aga... 
Võib-olla olekski tulnud alustada sealt, ehk suunata kõigepealt kogu valitavaskond, koos ümmardajate ja toapoistega, juba mainitud eriarstide jutule, et nad oma ülemäärasuse aktiivsusega valimispäeva juba ette ära ei rikuks, aga -  mis sest enam.
Laev läinud, arvuti ilusti kapi otsas, hunnik raamatuid läbi loetud ja kabinetid endiselt normaalseid inimesi täis...

 

                                     

2 comments: